fredag 27 augusti 2010

Diskmaskin bäst i test

Diskmaskinen har blivit en välsignelse för många. Efter att jag skaffade min första diskmaskin har jag inte kunnat vara utan en, även om jag ibland tvingat att vara det när jag flyttat någonstans. Att slippa diska för hand är en välsignelse, som när man fått smaka på den inte kan vara utan.

Det positiva är att diska med diskmaskin förbrukar mindre vatten och energi än att diska för hand. Inte vad man direkt förväntade sig. Man kan läsa mer om det i detta meddelandet.

När det gäller tips på köpa diskmaskin, kan jag rekommendera att läsa hos Electrolux Home, som har listat några saker att tänka på.

Annars när jag läser tester, så verkar de flesta diskmaskiner diska rent. Det är inget problem. Frågan är vad man då vill ha ut av sin diskmaskin. Jag kan då rekommendera en väldigt flexibel diskmaskin. Eller en väldigt tyst diskmaskin. Två saker som kan addera mer än att bara diska rent. Kan vara värt att testa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar