söndag 8 augusti 2010

Tvättmaskin bäst i test

Efter att ha fått mycket positiv respons på mitt inlägg om bäst i test dammsugare, började jag titta mig runt om samma sak för tvättmaskiner. Det verkar dock som om man inte gör likadana test för tvättmaskiner, som för dammsugare.

Jag kan hitta köpråd för tvättmaskiner. Men något riktigt bra test hittar jag inte.

Jag letade dock runt och hittade en bra idé där man kan torka sina yllekläder på toppen av tvättmaskinen - utan att behöva fylla hela rummet med kläder inrullade i handdukar med mera. Verkar smidigt, men jag hittar inget test av den. Du kan dock hitta information om den här och här. Calima heter den [EWM147410W], och är från 2010. Tillverkas av Electrolux - som är kända för sina innovationer och kvalitet.
 
Tvättmaskin
En reklamfilm om den (från Polen.)

Sedan använder jag själv idag en kombinerad tvätt och torktumlare. Det gör att jag kan spara en del plats jämfört med att ha två stycken. Det får helt enkelt inte plats i mitt badrum. Jag hittade ett tvättmaskinstest för de med ont om plats.

Utan att hitta något bra test får jag förlita mig på min nuvarande maskin. Det enda jag vet är att jag vill fortsätta ha en kombinera tvätt och tork. Och jag är lite sugen på den där Calima, om jag får mer plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar